سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیحات

تبلیغات
سخن روز

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: رکود در بازار کفش و کمبود مشتری، موجب انباشت محصول در انبارها و کاهش تولید شده است.

 

محمد محمدی رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: با توجه به بازگشایی مدارس بازار کفش در شهریور ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هنوز به شرایط مطلوب نرسیده است.

او افزود: یکی از دلایل رکود کنونی در بازار کفش، نبودن برنامه دقیق و روشن در رابطه بابازگشایی مدارس است، زیرا تا لحظه آخر مردم نمی‌دانستند که کلاس‌های مدارس حضوری خواهد بود یا مجازی لذا نتوانستند به موقع برای خرید ملزومات دانش آموزان اقدام کنند.



بخوانید در رابطه : تولید عمده کفش در اسلامشهر

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد ادامه داد: شیوع کرونا و رکود ناشی از آن در بازار باعث کاهش تولید و انباشت کفش در انبار‌ها شده است، زیرا فروشندگان نتوانستند، کفشی که برای تامین نیاز بازار در ایام پایانی سال و نوروز از تولیدکننده خرید کرده بودند را به موقع بفروشند.





محمدی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تولید کفش در کارگاه‌های این شهر 40 درصد کاهش یافته است، اما کارگاه‌ها تنها به کاهش تولید اکتفا کرده و تعدیل نیروی انسانی نداشته‌اند.


او تصریح کرد: با این که تقاضا برای طرح‌های جدید کفش زیاد است، اما کارگاه‌های تولیدی قادر به پذیرش این طرح‌ها و تولید مدل‌های جدید کفش نیستند، زیرا انبار‌های بنکداران و فروشندگان از کفش‌هایی که برای ایام پایانی سال گذشته از تولیدکنندگان خریداری کرده بودند پر بوده و به فروش نرسیده است.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد تاکید کرد: استقبال عمومی برای خرید کالا باعث رشد بازار می‌شود، اما با توجه به رکود بازار ناشی از شیوع کرونا طی ماه‌های گذشته، کاهش قدرت خرید مردم به دلیل نوسانات قیمت ارز و جذب سرمایه‌های مردم در بازار بورس، فروش کفش بسیار کم شده است.

محمدی با بیان این که 60 درصد مواد اولیه تولید کفش وارداتی است، اظهار کرد: تولید کفش با کمبود مواد اولیه مواجه است و اگر شرایط به همین منوال پیش رود و موجودی انبار‌های کفش به پایان برسد تولید کفش با مشکل مواجه خواهد شد.

او افزود: هزار و 200 واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه کفاشان در مشهد در حوزه تولید، پخش و عرضه کفش فعالیت دارند.

 

منبع:   https://www.yjc.news/00VOqG





نویسنده : سعیده حقی ♣♣ تاریخ : دوشنبه 99/9/10 ♣♣ موضوع : ♣♣ comment نظرات ()


آخرین مطالب

موضوعات سایت

آرشیو مطالب

پیوندهای روزانه







امکانات وب

بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 26278